تبلیغات
دانستنی های علمی ایران و جهان - خار پاشنه چیست؟
 
دانستنی های علمی ایران و جهان
شنبه 27 آبان 1391 :: نویسنده : عطا دادرس

 
خار پاشنه زایده‌ای استحوانی است که در پاشنه پا ایجاد می‌شود و بسیار دردناک است و موجب دشواری در راه رفتن و درد شدید می‌شود

علت ایجاد خار پاشنه به قطعیت مشخص نیست اما استرس یا وارد آمدن آسیب به پاشنه پا که باعث التهاب، رسوب کلسیم و استخوانی شدن رباط کف پا شود را می‌توان از علل بروز این مشکل برشمرد در این میان نباید از چاقی و ایستادن‌های طولانی مدت که موجب فشار بر روی پاشنه پا می‌شود نیز غافل شد.

شدت درد خار پاشنه در ابتدای صبح و بعد از استراحت بیشتر است و با راه رفتن کم می‌شود. این درد با راه رفتن روی سطوح سخت و نا هموار و حمل اشیاء سنگین افزایش می‌یابد.

کسانی که مبتلا به خار پاشنه هستند باید به هر طریق ممکن از وارد آوردن فشار به پاشنه پا جلوگیری کنند. و از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین که فشار روی پاشنه پا را تشدید می‌کند، اجتناب کنند.

مراقبت‌های ضروری

یک کفی مناسب در کفش به منظور کاهش فشار وارده بر پاشنه پا قرار دهید.

از ایستادن‌های طولانی مدت خودداری کنید.

جهت کاهش درد در پاشنه پا، روزی 3 تا 4 مرتبه محل درد را کمپرس کیسه یخ کرده و هر بار باید این کار را 10 تا 15 دقیقه ادامه دهید

هر شب قبل از خواب یا صبح قبل از بیرون آمدن از رختخواب، پاها را 15 دقیقه در آب گرم قرار داده، سپس خشک کرده و 5 تا 10 دقیقه ملایم با گو شتکوب به پاشنه پا ضربه بزنید.

ماساژ پاشنه پا در آب ولرم نیز می‌تواند موجب کاهش درد شود.

از وسیله‌ مناسب‌ حفظ‌ قوس‌ کف‌ پا یا قالب‌ مناسب‌ کف‌ پایتان‌ استفاده‌ کنید.

از کفش روفرشی با پاشنه سه تا چهار سانتی و در صورت داشتن کمردرد از پاشنه اسفنجی کش‌دار در منزل استفاده کنید و در کفش خارج از منزل از پد اسفنجی استفاده کنید.

کفش‌های پاشنه بلند و یا پاشنه صاف هر دو باعث کشیدگی کف پا می‌شود و به پا صدمه می‌زند. بهترین ارتفاع برای پاشنه کفش 3 سانتی‌متر است.

خار پاشنه

توصیه‌های غذایی

خار پاشنه رژیم غذایی خاصی ندارد فقط اگر اضافه‌ وزن‌ دارید‌، باید وزن‌ خود را کم‌ کنید تا از فشار وارده‌ به‌ کف‌ پا کم‌ کنید.

مصرف چربی‌ها را محدود کنید.

سبزی‌ها و میوه‌های تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

نان‌های سبوس‌دار مصرف کنید.

از مصرف نوشابه‌های گازدار، شیرینی‌ و مواد نشاسته‌ای اجتناب کنید.

به مصرف بیشتر ویتامین ث در برنامه غذایی خود توجه کنید.

جلو گیری از بازگشت مجدد

پس از بهبودی ، از پد پاشنه استفاده کرده و ورزش‌های کششی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.





نوع مطلب : مقالات پزشکی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 26 شهریور 1396 07:22 ب.ظ
Hello there! This post couldn't be written any better!
Reading this post reminds me of my good old room mate!

He always kept talking about this. I will forward this article to
him. Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!
دوشنبه 30 مرداد 1396 12:55 ب.ظ
I am extremely impressed along with your writing abilities and
also with the layout in your blog. Is that this
a paid theme or did you modify it your self? Either way stay up the excellent high quality writing,
it's uncommon to look a great weblog like this one today..
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
AttaDadrass@ymail.com